گروه معماری کلیل

گروه معماری کلیل در زمینه طراحی معماری فاز 0 ، 1 و 2 و همچنین ارائه طرح های توجیهی فعالیت دارد .

گروه معماری کلیل

گروه معماری کلیل در زمینه طراحی معماری فاز 0 ، 1 و 2 و همچنین ارائه طرح های توجیهی فعالیت دارد .

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

معماری : رضا نجفیان ReNa Design

موقعیت: کرمانشاه: ایران
مساحت: 600 متر مربع
سال: 2013
از معمار: خانه امروزی، آپارتمان فردا
معماری خانه های طراحی شده، که به عنوان آثار فرهنگی و هنری طبقه بندی می شوند، ممکن است بطور ریخت شناسانه ای با نقاشی های واقعی، انتزاعی و مفهومی و یا حتی داستان های عاشقانه مقایسه شوند.
خانه افشاریان با زمینی به مساحت 312sqm واقع درکرمانشاه - ایران یک ساختمان سه طبقه است که متعلق به یک زن و شوهر و فرزندان آنها (یک پسر و یک دختر) می باشد. با توجه به نظر مشتری که می خواهد در آینده بتواند این خانه را به واحدهای جداگانه و مستقل برای فرزندانش تغییر دهد، ما به این نتیجه رسیدیم که این خانه باید به گونه ای طراحی شود که بتواند از یک خانه به آپارتمان توسعه پیدا کند. این درخواست نیازمند به یک انعطاف پذیری در طرح و نما بود، که چالشی را برای طراح بوجود آورد که راه حلی پیدا کند که بتواند منحصرا برای زمان شناخته شده باشد و کاملا مناسب بنظر برسد و پس از توسعه همچنان ظریف و موزون به نظر برسد.
درخواست دیگر مشتری یک پروژه ساده با طراحی منحصربفرد بیرونی بود. بر این اساس با در نظر گرفتن نسبت ارتفاع ساختمان به عرض آن، ما یک مربع با یک شکاف بر روی آن طراحی کردیم، که ساختمان را به یک مجسمه در حال ظهور از خیابان تبدیل میکرد. این راه حل نه تنها ورودی ساختمان را بسیار خوب نشان میداد بلکه به اختلافات فضای سطوح بالایی به طور مناسبی پاسخ میداد.
احترام به رهگذر که یک سنت ارزشمند در فرهنگ ایران است، در این پروژه بطوری که کمی بر سطح زمین خم شده است پدیدار میشود. همچنین بخشی از زمین شخصی به فضای سبز عمومی اختصاص داده شده است. بنابراین ساختمان از یک ساختمان مسکونی معمولی به سمت یک نقطه برجسته شهری با یک کیفیت بصری زیبا ودیدنی حرکت کرده است.
این ساختمان تا انتقال معنای ظریف پروژه به ناظر و استفاده کننده آن و ارائه احترام و طراوت به آنها پیش رفته است.
طراحی داخلی و سازماندهی فضای دوستانه آن، محیط دلپذیر، بزرگ و روشنایی حیرت آور محیط، توسط همراهی چوپ و آجر فراهم شده است. تجربه یک محیط متفاوت در پروژه از ورودی تا اتاق خواب ها بوسیله یک پل معلق بالای دهلیز فراهم شده است، که یک احساس هیجان همراه با امنیت القا میکند.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۱
مجید باقری

طراحی پروژه دانشکده فنی دانشگاه اسد آباد توسط جان مهندس مجید رستمی انجام شده و جهت انجام فاز 2 در تابستان سال 94 به گروه ارجاع گردید، پروژه دارای حدود 6000 متر مربع زیربنا بوده و به گونه ای طراحی گردیده که امکان الحاق ساختمان اداری در جبهه شمال شرقی ساختمان وجود داشته باشد.

در ادامه نقشه های فاز 2 پروژه فوق را مشاهده میکنید

با کلیک بر روی عکسها میتوانید نقشه ها را در سایز A1 مشاهده کنید.



۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۸
مجید باقری