گروه معماری کلیل

گروه معماری کلیل در زمینه طراحی معماری فاز 0 ، 1 و 2 و همچنین ارائه طرح های توجیهی فعالیت دارد .

گروه معماری کلیل

گروه معماری کلیل در زمینه طراحی معماری فاز 0 ، 1 و 2 و همچنین ارائه طرح های توجیهی فعالیت دارد .

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

فروغی نمونه یی برجسته از معماران ایرانی است که با وجود تحصیل در غرب، با تکیه بر خلاقیت هنرمندانه و الهام گیری از معماری سنتی ایران در کنار معمارانی چون وارطان هوانسیان، کریم طاهرزاده بهزاد و در پیدایش معماری مدرن ایرانی سهم عمده یی داشته است؛ سبکی از معماری که با استفاده از فناوری نوین ساختمانی و با پشتیبانی برنامه های مدرنیته دولت پهلوی از دهه ۱۳۱۰ در ایجاد نهادهای مدرنی چون دانشگاه ها، بانک ها و وزارتخانه ها به کار گرفته می شود.

در میان بناهای عمومی که فروغی طراحی کرده است، ساختمان بانک ملی بازار، بسیاری از ویژگی های سبک او را نشان می دهد؛ این ساختمان با مساحت ۴۱۱۰ متر مربع، در دو طبقه و با استفاده از بتون مسلح ساخته شده است. هرچند طرح بنا مدرن است، در آن از اسلوب معماری ایرانی به شکل هنرمندانه یی استفاده شده است. در ورودی اصلی بانک کاشیکاری به کار رفته تا با نمای ورودی اصلی بازار تهران در روبه روی آن هماهنگ شود.

استفاده از عناصر سایه ساز و ایوان ها، به ویژه در نمای جنوبی، جلوه یی هماهنگ به این بنا بخشیده است. همچنین تزیین برخی سطوح با کاشی، موجب تاکید بر نماها و ورودی های اصلی بنا شده است.


۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۶
مجید باقری